Kampanie wyborcze

Doświadczenie uczy, że im mniejszy zasięg terytorialny, tym więcej chaosu w kampanii wyborczej. W wyborach samorządowych kampania wyborcza sprowadzana jest często do przygotowania ulotki czy plakatu i to często w sposób odbiegający zasadniczo od standardów graficznej przyzwoitości. Faktycznie kampania „na dole” nie różni się niczym od tej „na górze”. Kandydat może wyborcę przekonywać amatorsko lub profesjonalnie, a wybór jednego z tych sposobów niesie zawsze podobne konsekwencje.

  • opracowanie strategii wyborczej
  • operacjonalizacja strategii (kalendarium kampanii, koszty)
  • analizy wyborcze
  • obsługa i doradztwo medialne (konferencje, materiały dla mediów, treningi personalne, media plan)
  • organizacja spotkań wyborczych (materiały informacyjne, tezy główne, zasady komunikacji)
  • badania sondażowe (projektowanie)
  • narzędzia i techniki (materiały filmowe, social media, internet, wydawnictwa: gazety, biuletyny)
  • hasła wyborcze
  • programy wyborcze
  • debaty (przekaz główny, słabe i mocne strony, zasady komunikacji)
  • projektowanie (strony www, materiały drukowane i multimedialne)
  • kompleksowa realizacja kampanii 

19
wygranych kampanii